Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 07. 06. 2011

L'Institut Llobregat és el més premiat a les Jornades Científiques

Amb menció especial per la seva tasca científica

Més de 200 alumnes i professors de centres educatius d’arreu de la ciutat han participat en la cloenda de la dotzena edició de les Jornades Científiques i Tecnològiques de L’Hospitalet, una iniciativa que té com a finalitat potenciar l’esperit de recerca dels estudiants d’ESO i de batxillerat. 

43 treballs han estat seleccionats per a la ronda final dels 79 que s’han presentat en aquesta edició. El contingut ha estat molt divers, des del disseny tècnic d’un vídeo joc a l’anàlisi de l’evolució de l’embrió humà, passant per la planificació d’una llar ecològica i sostenible. També hi ha hagut investigacions de caire humanístic, com l’estudi de la novel•la gràfica ”Persépolis” i un informe sobre els drets de les dones sahrauís, entre d’altres.

Tot i que tots els participants han rebut una bombeta metàl•lica com a record, la majoria de guardons han estat per a l’Institut Llobregat. Aquest centre, a més, ha rebut una menció especial per la seva tasca científica.

Les Jornades Científiques i Tecnològiques han estrenat una categoria especial per al BiopoL’H, el parc de recerca biomèdica de L’Hospitalet. L’alcaldessa en funcions, Nuria Marín, ha esperonat tothom a treballar intensament en aquest àmbit, ja que serà prioritari en el futur immediat.

El jurat ha destacat l’alt nivell dels treballs presentats, però ha lamentat que no s’hagi presentat cap treball d’alumnes de cicles formatius professionals. La cloenda de les Jornades Científiques i Tecnològiques ha comptat amb una xerrada divulgativa sobre la química i el món culinari, a càrrec del professor de la Universitat de Barcelona, Claudi Mans.

Els premis han estat per als següents treballs:

Estudis d’ESO

Àmbit Tècnic Experimental
Premi: Microbis a la taula, per alumnes de l’Institut Llobregat

Àmbit expressió
Menció d’honor: Realització d’un rellotge de sol, d’alumnes de l’Institut Rubió i Ors i Centre Esclat
Premi: Les paraules immigrades, per alumnes de l’Institut Llobregat

Àmbit Social
Premi: Malalties infantils no diagnosticades: un cas real, per alumnes del Centre Educatiu Fax

Estudis de batxillerat

Àmbit tècnic – experimental
Menció d’honor. Disseny d’un videojoc, per alumnes de l’Institut Can Vilumara
Menció d’honor: El pol•len i la mel, de l’Institut Margarida Xirgu
Menció d’honor: El paper de les hormones en el desenvolupament dels insectes, de Escola Sant Jaume de la FEP
Menció d’honor: La gallina i l’ou (desenvolupament embrionari de l’ou), de Institut Llobregat
Premi: El desenvolupament embrionari humà – la regeneració, pels alumnes de l’Institut Eduard Fontserè

Àmbit expressió
Menció d’honor: Anàlisi de la novel•la gràfica Persépolis de Marjane Satrapi, de l’ Institut Mercè Rodoreda
Premi: La comunitat sorda i la llengua de signes, de l’Institut Bisbe Berenguer

Àmbit social
Menció d’honor: Quan aprenem també som diferents, de l’Institut Mercè Rodoreda
Menció d’honor: El genocidi armeni i les seves conseqüències en la diàspora, de l’Institut Bellvitge
Premi: Efectivitat de les eines de màrqueting, de l’ Institut Can Vilumara

Igualtat de gènere
Menció d’honor: La dona sahrauí capdavantera d’una lluita en l’oblit, de l’Institut Santa Eulàlia
Premi: Hedy Lamarr no tan sols l’actriu més bella del món, de l’Institut Torras i Bages

Agènda 21
Menció d’honor: Tecla Sala, una escola solar, del Col•legi Tecla Sala
Premi: La casa sostenible. Vila Provença avancem cap a la sostenibilitat, per alumnes de l’Institut Llobregat

BiopoL'H
Menció d’honor (ESO): Esport i cor: influència de la pràctica esportiva en el rendiment cardiovascular, per alumnes del Col•legi Tecla Sala
Premi: Disseny d’un sistema de microinjecció intel•ligent d’insulina, de l’Institut Bellvitge

Centres educatius
Premi: Institut Llobregat

 

Imprimir